15 Eylül 2014 Pazartesi

Pastırma Çanağında Patatesli Yumurta


Uzuuun bir aradan sonra yeniden merhabaaa. Tarifler, fotoğraflar birikti de birikti. Nerden başlasam nasıl anlatsam... Kardeşimi evlendirdik diyeyim ben size siz anlayın artık nasıl koşturduk... Ama böyle güzel şeyler için varsın koşturalım... 
Eee okullar da açıldığına göre hepimiz düzenimize geri dönebiliriz. Tüm kuzular mutlu, eğlenceli ve başarılı; tüm öğretmenler ise huzurlu ve az yoruldukları bir öğretim yılı geçirsinler. 
Dönüşüm, çok kolay ve çok leziz bir kahvaltılık/mezeyle-artık adına ne derseniz-olsun. Çokça yapıldı bu tarif içerisine direk yumurtanın kırıldığı versiyonuyla. Ben patatesli yumurtayla yaptım ve inanılmaz lezzetli oldu. Gerçek Kayseri pastırması olmasının bu lezzette payı nedir bilemiyorum ama denemeye değer.

Ben yaptığım ölçüyle 3 çanak elde ettim, 1 yumurta patateslerle karışınca fazlasıyla yetti. Siz yapacağınız sayıya göre ya da damak zevkinize göre miktarlarla oynayabilirsiniz. 

Malzemeler (3 çanak için) :
8-9 yaprak çemensiz pastırma
2 küçük boy veya 1 orta boy patates
1 yumurta
Dilerseniz pastırmanın tuzunu da hesaba katarak tuz ilavesi yapabilirsiniz.

Yapılışı:
Muffin tepsisini hafifçe sıvıyağla yağlıyoruz. Çapraz şekilde 2 pastırma yaprağı yerleştiriyoruz. Böylece taban kısmı tamamen kapanmış oluyor. Kenarda kalan boşluk içinse pastırmayı kenar yüksekliği kadar keserek kullanıyoruz. Yani tabanda 2 kattan fazla pastırma olmasın. Kenara bir çanak oluşturma mantığıyla ilave yapın.
Zar büyüklüğünde doğradığımız patatesleri birkaç kaşık sıvıyağda sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Ya da kızartabilirsiniz. 
Yumurtayı çatalla çırpıyoruz ve içine pişen patatesleri ekliyoruz. Bu karışımı tüm çanaklara eşit bir şekilde paylaştırıyoruz.  180 derecede sadece yumurta pişene kadar 5-6 dk ( fırından fırına değişebilir, takipte kalın) pişiriyoruz. 
Sonrasında hafifçe çıtırlaşmış olan pastırmaları kenarlarından nazikçe yukarı çekerek servis tabağına alıyoruz. Fazla soğutmadan yemenizi tavsiye ederim.

*Başınızı hep umuttan yana döndüğünüz bir hafta olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder